Kalbuh Park - Taman buatan Manusia

Alhamdulillah...inilah tempat kami sekeluarga mencari ketenangan setiap kali hujung minggu.
Bila berada di kawasan padang pasir, mata kita teringin untuk melihat kehijauan pokok untuk menenangkan hati.
Bila dapat melihat kehijauan taman serta berendam air laut, itulah nikmat yang tidak dapat digambarkan.

Mana lagi nak pergi ketika diperantauan?
 Pemandangan dari pintu masuk

Barisan pokok-pokok kurma

 Bahagian hujung taman

 Bahagian depan taman dilihat dari astaka

 Bahagian tengah taman  dilihat dari  astaka

 Anak-anak saya bermain selepas berenang

 Pantai sebelum pintu masuk ke Taman Kalbuh

 Pantai Kalbuh yang terletak di hadapan Taman
Sekadar berkongsi keindahan taman buatan manusia yang menganjur disepanjang bukit di Mutrah, Oman.
Taman ini terletak sebelum masuk ke pintu gerbang ke Muscat, ibu negara Oman.

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
salam ukhuwah akak

saya seorang surirumah sepenuh masa. saya berjinak jinak dengan blog kerana untuk mengumpul saham akhirat dan mencari sahabat seprjuangan (surirumah) untuk mendapat sokongn jua inspirasi.

saya kelate, wife kepada salah seorang pensyarah di uia.

saya follow akak ye dan sudilah kiranya sambut ukhuwah saya.

Catatan popular daripada blog ini

Alam Bermusim

Tujuan Belajar Khat

Ilmu Allah itu Sangat Luas