Surirumah dan Pengurusan Masa

"Demi Masa, sesungguhnya manusia didalam kerugian, kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh, dan yang berpesan-pesan kepada kebenaran dan berpesan-pesan kepada kesabaran" surah al-asr: 1 - 3
Pengurusan masa amat penting dalam kehidupan setiap insan, sekiranya kita mampu mengurus masa dengan betul bermakna kita mampu melakukan banyak perkara yang berfaedah dalam hidup ini. Manakala kesilapan dalam mengurus masa akan membawa padah yang tidak berpenghujung kepada kita, ketika itulah kita akan terasa masa berlalu begitu cepat dan banyak perkara tidak mampu kita selesaikan.
Sememangnya Islam amat mementingkan pengurusan masa dengan betul, tanpa kita sedari ramai dari kita telah melaksanakannya dengan teratur mengikut anjuran Rasulullah terutama bagi mereka yang menunaikan ibadah solat. Ini kerana asas pengurusan masa dalam Islam berada dalam penyempurnaan ibadah solat. Maka bagi sesiapa yang masih merasakan gagal menguruskan masa dengan betul, maka mulakanlah dengan solat pada waktu yang betul.

Ulasan

Anastácio Soberbo berkata…
Hello, I like this blog.
Sorry not write more, but my English is not good.
A hug from Portugal

مرحبا ، انا احب بلوق.
فقط أكتب ما يمكن ان يترجم.
أ الحضنه من البرتغال

Catatan popular daripada blog ini

Alam Bermusim

Tujuan Belajar Khat

Ilmu Allah itu Sangat Luas