Cerita Kita...

Hahaha...baru teringat, menulis kat sini rupanya bukannya privasi, segala idea yang kita tulis tak akan lepas dari kawalan orang yang mengendalikan program ini. Cuma bezanya kita akan dapat kekuatan diri, mereka dapat untung kerana senang-senang dapat mengetahui segala idea kita. Tak apa lah masing-masing dapat bahagiannya.

Inilah kebijaksanaan Yahudi, kita sedap-sedap mengkritik mereka, sedangkan mereka yang menyediakan segala prasarana ini. Begitulah hidup...kalau tak buat tak rasa ujiannya, kalau dah buat kena tanggung risikonya.

Dalam pada tu kena berterima kasih juga kepada mereka ni, kerana berkorban banyak harta-benda untuk mendapat maklumat tentang kita dengan cara mewujudkan web-web sosial untuk berkawan dan sebagainya.

Maknanya selepas ni kena berhati-hati sikit, tak boleh tulis banyak-banyak, nanti abis idea kita diperolehi oleh mereka. Kalau macam tu tulis buku lagi baik, tapi kena guna juga prasarana mereka, so nak buat camne...moga disebalik segala keburukan itu ada kebaikannya.

Sekarang ni orang Malaysia yang paling ramai berinternet, kerana sudah ramai bijak-pandai hasil usaha kerajaan memandaikan rakyat kita. Kalau semua bijak-pandai ini mempunyai akaun dan menceritakan semuanya di sini, habislah maklumat kita masuk dalam simpanan Yahudi ni.

Apa-apapun kena berhati-hati dari sekarang, terima kasih Mai...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kesan Perang Gaza

'Ammi atau Fushah?

Muscat Festival 2016